Ha környezettudatos vagy, és szerepet is akarsz játszani a változásokban, akkor ez a te irányod! Nagyon kíváncsi vagyok, milyen érzés lehet viselni ezt a sportcipőt! Nem csupán a komfortérzete érdekel, vagy hogy mennyire könnyű, színes, ergonomikus, hanem, hogy az is, hogy milyen érzés lehet óceáni hulladékból készült cipőben járni.

adidas3

Az ADIDAS most megmutatja! Az óceáni szemétből készült cipő az Ultra BOOST Uncaged Parley nevet kapta, és lényegében egy könnyű futócipő.

A prototípus cipő 3D nyomtatott újrahasznosított óceán hulladékból készült, de a sorozatgyártáshoz már más technológiát alkalmaznak, amiről annyit árulnak el a gyártó, hogy “új technológia”.

adidas5

A Parley nevű óceánmentő szervezettel közös, tengeri hulladékból készített cipők prototípusait már tesztelték. Az első széria, azaz a tömeggyártásból kikerülő darabok, novembertől hozzáférhetőek és megvásárolhatóak.

Egyenlőre csak 7000 pár cipő készül, de az ADIDAS hosszú távó terve, hogy ilyen és ehhez hasonló fenntartható cipőben járjanak a világon mindenütt az emberek. Az elkövetkező években még több modellt készül piacra dobni.  A tervek szerint 2017-ben már több, mint egymillióan szaladgálhatnak majd ezzel a filozófiával készített lábbelikben.

Az új sportcipő kiskereskedelmi ára 200 euro, és az elképzelések szerint dollárban is ennyibe fog kerülni.

adidas4

A cipő felső része 5 százalékban újrahasznosított poliészter és 95 százalék műanyag hulladék, amelyek korábban a Maldiv-szigetek környékén az óceánban volt. Egy pár cipő felsőrésze megfelel tizenegy műanyag palacknak. A többi rész, beleértve a sarok, bélés, díszítés stb., szintén újrahasznosított anyag.

De nem állt itt meg az ADIDAS! A cég elkészítette első, limitált foci mezeit a Bayern München és a Real Madrid focistáinak, amelyek szintén újrahasznosított óceán hulladékból készültek. A játékosok már pályára is álltak, meccset is játszottak fenntartható ruháikban.

adidas2

Cyrill Gütsch, a Parley alapítója azt nyilatkozta: Senki sem tudja az óceánokat egyes egyedül megmenteni. Mindannyian szerepet kell, hogy vállaljunk a megoldásban. A kreatív iparágak kezében van, hogy újakat találjon fel a korábbi nem megfelelő anyagok, termékek és üzleti modellek helyett. Ekkor lép színre a vásárló, aki ezt a változást, szerepvállalást keresletével fokozza.

Vegyél te is ilyen cipőt!